Udzielanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych. Podmioty mogące uzyskać zezwolenie na prowadzenie zbiórek publicznych: 1.Podmioty posiadające zdolność do czynności prawnych, którą uzyskuje się po uzyskaniu osobowości prawnej /przez zarejestrowanie w sądzie rejestrowym/. Osobami prawnymi są: stowarzyszenia, partie polityczne, redakcje gazety, organizacje społeczne, komitety i inne. 2.Komitety organizacyjne dla przeprowadzenia określonego celu, ale tylko wtedy gdy uzyska samodzielną osobowość prawną lub gdy będzie działał w ramach osobowości osoby prawnej już istniejącej. Zezwolenia nie mogą uzyskać komitety powoływane przez kilka lub kilkanaście osób, powiązanych ze sobą nieformalnie , na zasadzie ich doraźnej inicjatywy. Dokumenty dostarczane przez wnioskodawcę: 1.wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na przeprowadzenie zbiórki. Wniosek powinien określać: podmiot starający się o zezwolenie, miejsce i termin przeprowadzenie zbiórki, formę przeprowadzenia zbiórki, przeznaczenie środków uzyskanych w wyniku zbiórki, koszt przeprowadzenia zbiórki. 2.Po przeprowadzeniu zbiórki dostarcza się sprawozdanie z przebiegu zbiórki / w ciągu miesiąca od zakończenia zbiórki/ Wynik sprawy – sposób załatwienia: 1.Wydanie decyzji administracyjnej - przez burmistrza o ile zbiórka ma być przeprowadzona na terenie miasta i gminy Głogówek, - przez starostę o ile zbiórka ma być przeprowadzona na terenie starostwa, -marszałek województwa o ile zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze województwa, Oplata skarbowa - od zezwolenia – 82 zł. Podstawa prawna: 1.Ustawa z dnia 15 marca 1933r o zbiórkach publicznych /Dz.U.Nr 22, poz.162 z późn.zmianami/ 2.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 06 listopada 2003r w sprawie sposobów przeprowadzenia zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami /Dz.U.Nr 199, poz.1947/ 3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej /Dz.U.Nr 225, poz.1635 z późn.zmianami/ |