.Rejestracja zgonów
Zakres Rejestracja zgonów
Miejsce załatwiania Referat SO i USC
Dokumenty dostarczane przez wnioskodawcę: 1. Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza. 2. Pisemne zgłoszenie prokuratury albo policji, gdy okoliczności zgonu są przedmiotem postępowania tego organu. 3. Dowód tożsamości osoby zgłaszającej zgon. 4. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca). 5. Dowód osobisty współmałżonka, względnie odpis skrócony aktu małżeństwa gdy osoba zmarła, pozostawała w związku małżeńskim.
Dokumenty pozyskiwane przez urząd l. Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza. 2. Pisemne zgłoszenie prokuratury albo policji, gdy okoliczności zgonu są przedmiotem postępowania tego organu. 3.Dowód tożsamości osoby zgłaszającej zgon. 4. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca). 5. Dowód osobisty współmałżonka, względnie odpis skrócony aktu małżeństwa gdy osoba zmarła, pozostawała w związku małżeńskim.
Wynik sprawy - sposób załatwienia Akt zgonu.
Termin - czas trwania sprawy Niezwłocznie
Uwagi Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Podstawa prawna Art. art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. Nr 36 póz. 180 . z 1988 r. Nr 19 póz. 132, z 1989 r. Nr 29 póz.154, z 1990 r. Nr 34 póz. 198, z 1995 r. Nr 83 póz. 417, z 1998 r. Nr 117 póz. 757 i z 1999 r. Nr 52 póz.532)
|