.Informacje o Biuletynie Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator informatyczny. Jest to niezależnie działający serwis internetowy, którego zadaniem jest udostępnianie wszelkich informacji o sprawach publicznych przez podmioty zobligowane przez Ustawę z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Podstawa prawna: Ustawa o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. /Dz.U. Nr 112, poz. 1198/ Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej Serwis podzielony został na 9 części: 1. Urząd Miejski – zawiera podstawowe informacje o urzędzie, statut Miasta i Gminy, Regulamin Organizacyjny, Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze 2. Organy – zawiera informacje nt. organów i osób sprawujących funkcje publiczne. W części „Rada Miejska” znajdują się informacje nt. składu Rady Miejskiej, Komisji Rady Miejskiej oraz prac Rady Miejskiej - po rozwinięciu: protokoły z poszczególnych komisji oraz sesji RM, w tym projekty protokołów z sesji RM Część ta zawiera również oświadczenia majątkowe z podziałem na pracowników UM, dyrektorów szkół i przedszkoli oraz dyrektorów jednostek podległych 3. Strategia, programy, itp. – zawiera strategię oraz programy uchwalone przez RM 4. Finanse Gminy – zawiera informacje nt. - budżetu gminy, sprawozdań budżetowych oraz dotacji, - majątku gminy, - opłat i podatków w gminie 5. Prawo lokalne- zawiera informacje nt. uchwał, przetargów, komunikatów, zarządzeń, obwieszczeń 6. Sprawy załatwiane przez urząd – zawiera informacje nt. spraw, które można załatwić w urzędzie. Ponadto można pobrać tu większość druków. 7. Rejestry, ewidencje, archiwa – zawiera podstawowe informacje o ewidencjach prowadzonych przez Burmistrza. 8. Jednostki organizacyjne – zawiera podstawowe informacje o jednostkach podległych gminie 9.Słownik skrótów - zawiera wyjaśnienia użytych w biuletynie skrótów, które nie są powszechnie używane |