Ewidencja ludności Zakres -Przyjmowanie danych niezbędnych do zameldowania osoby oraz wymeldowania , -Wydawanie decyzji administracyjnych o zameldowaniu lub wymeldowaniu osoby, -Przyjmowanie danych dotyczących urodzenia, zmiany stanu cywilnego, imienia lub -Nazwiska, rejestracja danych dotyczących obowiązku wojskowego, obywatelstwa oraz - Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych i zbioru PESEL. Miejsce załatwienia Referat Spraw Obywatelskich – Biuro meldunkowe Dokumenty dostarczane przez wnioskodawcę Do zameldowania: 1.Druk PuE-1 – zgłoszenie pobytu stałego lub Druk PuE-3 – zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące, na których zgłasza się wyszczególnione w nich dane osobowe oraz potwierdzenie pobytu w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. np. akt notarialny. 2.Dowód osobisty, Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej w 30-tym dniu od daty przybycia do tego lokalu. Uwaga! Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu Do wymeldowania : 1.Druk PuE- 2 – zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub Druk PuE-4 – zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 m-ce, na których zgłasza się wyszczególnione w nich dane osobowe, 2.dowód osobisty, Osoba która wyjeżdża poza granice RP na okres dłuższy niż 6 miesięcy jest zobowiązana zgłosić swój wyjazd najpóźniej w dniu wyjazdu oraz powrót najpóźniej w 30.dniu od dnia powrotu. Wszystkie sprawy dot. zameldowania na pobyt stały, wymeldowania z pobytu stałego jak również zameldowania i wymeldowania z pobytu czasowego można dokonać przez ustanowionego pełnomocnika legitymującego się udzielonym pełnomocnictwem na piśmie. Wynik sprawy – sposób załatwienia 1.Sprawa jest załatwiona bezzwłocznie . 2.Wydaje się zaświadczenie potwierdzające zameldowanie lub wymeldowanie osób. Uwaga: Dokonanie przemeldowania , czyli zameldowania na pobyt stały w miejscu pobytu ,zobowiązuje osobę do wymiany posiadanego dowodu osobistego w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę - art. 40 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. (Dz.U. z 2006 r. nr 139, poz. 993 z późn. zmianami) Wydawanie decyzji administracyjnych o zameldowaniu osoby lub wymeldowaniu z miejsca pobytu 1.Decyzję o zameldowaniu osoby, jeżeli faktycznie w lokalu zamieszkuje, wydaje się w wyniku wszczętego postępowania na podst. ar.47 ust.2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, w przypadku odmów potwierdzenia faktu pobytu przez dysponentów lokali, ich nieobecności w kraju lub w przypadku nieuregulowanego stanu prawnego lokalu /brak podpisu potwierdzającego pobyt na formularzu meldunkowym/ . 2.Decyzję o wymeldowaniu osoby wydaje się w wyniku prowadzonego postępowania o wymeldowanie na wniosek strony lub z urzędu po spełnieniu warunków określonych w art. 15 ust.2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, czyli gdy: osoba opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 m-ce i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Termin wydania decyzji: Art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Opłata skarbowa Od wydania decyzji - 10 zł Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych 1.Zaświadczenia – czyli odpis przetworzonych w ewidencji ludności, danych dotyczących osoby, wydaje się na wniosek pisemny osoby zainteresowanej –art.44 g ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Opłata skarbowa od wydanych zaświadczeń: - od wydanego zaświadczenia - 17 zł. Zwolnienia z opłaty skarbowej: Nie podlegają opłacie skarbowej zaświadczenia wydawane w sprawach min.: -alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia, -ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, opieki społecznej -zatrudnienia, świadczeń socjalnych i wynagrodzeń za pracę, -nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia. Podstawa prawna regulująca opłatę skarbową i zwolnienia od jej uiszczenia: Ustawa z dnia 16.11.2006r o opłacie skarbowej /Dz.U. z 2006 Nr 225 poz. 1635 / Zapłata opłaty skarbowej: gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Głogówku lub bezgotówkowo na konto: BS Głogówek 03 8904 0001 1000 0000 4819 0001 2.Udostępnianie na wniosek podmiotów, niezbędnych im danych do realizacji ich ustawowych zadań – art.44 h ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych Opłata skarbowa za udostępnienie jednostkowych danych: - za udostępnienie danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym, ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, zbiorze PESEL oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych wynosi 31,00 zł. ( par 1 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008r w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL...- Dz.U.z 2008r Nr 207 poz.1298 /. Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Głogówku w Banku Spółdzielczym w Głogówku Numer konta - 0389040001 1000 0000 4819 0001 Natomiast opłatę za udostępnienie zbiorczych danych dla celów badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku należy wyliczyć wg wzoru określonego w paragrafie 2 cytow.wyżej rozporządzenia Przepisy prawa normujące sprawy ewidencji ludności i dowodów osobistych 1.Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 o ewidencji ludności i dowodach osobistych / Dz.U. z 2006r Nr 139 poz.993 z późn. zmianami/ 2.Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 listopada 2008r w sprawie wysokości opłat za udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL .../Dz.U. z 2008 r. Nr 207 poz.1298/ |